Övningsbilder vecka 7

  • En solnedgång eller soluppgång där du mäter ljuset bredvid solen.
  • En bild i medljus (ljuset bakifrån) med vitt mot vitt. Det kan vara en person
    i vit jacka mot en vit vägg, eller en vit blomma mot vit vägg.
    Eller ett ägg leende.
  • En blomma eller ett porträtt i motljus med reflexskärm. Har du ingen
    reflexskärm kan du använda en vit skärbräda eller ett vitt papper som
    reflekterar ljus (blankt papper)
  • EXTRABILD om du vill. En HDR bild på valfritt motiv.

  • Tyvärr hade jag inte sett solen på en hel vecka så klart så jag fick leta upp 2 gamla bilder att lämna in. Jätte tråkigt men vad ska man göra?? Kan ju inte framkalla en sol.

    Så dessa bilder lämnade jag in denna veckan:


    (Denna bilden är tagen på Öland i somras)


    Skulle ju egentligen tagits utomhus men i brist på solen så fick det bli i vårt badrum.


    (Söta tjejen jag fottade innan i somras väldigt lägligt med motljus och reflexskärm)


    och här är mitt första försök med HDR- riktigt skoj!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0