Gotland de sista dagarna

Fredag kväll hade vi en liten mini kräftskiva i stugan, mumsigt! Lördagen ägnade vi åt att jaga fårskinnsmössa till Emil och Viktor. Tog en tur till Lummelundagrotorna där jag trodde att jag och Emil fick vänta utanför (Johan var den som hade pratat om dessa grottor sedan vi kom till Gotland) men guiden sa att det gick bra att gå med barnvagn där inne så vi hängde också på. Så iväg och in i grottorna där det var mörkt fuktigt och enbart 8 grader varmt så Emil fick vi pälsa på med mössa och filtar, men efter drygt 20 meter in så blev han arg och ledsen och skrek så att det ekade i hela grottan så vi lämnade rundturen och smet ut. Så fort vi öppnade dörren ut så sken Emil upp som en sol igen, grottorna var inte något för honom kunde jag konstatera! 
Dagen avslutade vi med att åka in till Visby för att äta en god middag och njuta av de sista timmarna på Gotland. Som många nog vet är jag väldigt svag för tryffel och till dessert fick jag in den absolut största tryffel jag sett och lika stor lika god var den, mmm... fin avslutning.
Det har verkligen varit en helt underbar vecka och Emil har varit go och glad hela veckan och stått ut med att åka en massa bil och hoppa ut och in ur bilen.




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0