Övningsbilder vecka 8

Ja då var det sista veckan på min distanskurs från www.distansskolan.com och denna veckans uppgifter var:

  • Pröva med att
    fotografera utomhus under mulet väder med och utan blixt.
    Jämför sedan
    dina bilder och lägg upp den du tycker är bäst.

  • Pröva att ta en bild med någon som rör sig och använd samtidigt en lång
    slutartid för att få en spännande bild.

  • Fotografera inomhus med blixt, använd gärna en bouncer eller ett
    kaffefilter för att få ett mjukare ljus.

  • Här är min inomhusbild med blixt. Jag har använt mig av min externa blixt som jag riktade snett upp mot min reflexskärm så att ljuset kommer snett uppifrån.



    Och här har jag tagit min rörelsebild på Cecilia på cykel.



    Och tillsist min utomhusbild under en molnig dag. Lite skrattretande för förra veckan skulle vi ha sol och då fanns det ingen sol häromkring utan den kom denna veckan. Så jag fick ge mig ut när solen började gå ner och i skuggan av ett träd. Lilla Zoe fick vara modell och här har jag använt mig av min externa blixt som jag riktat mot min reflexskärm precis i min första bild. Det gav här en lite läskig och spännande effekt mot trädet.


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0