Utbildningen är äntligen igång

Nu har äntligen min distanskurs i fotografering via www.distansskolan.com
kommit igång. Veckans övningsuppgift var komposition och vi skulle lämna in 3 olika bilder med kommentarer hur vi har tänkt när vi tagit bilden. Här är mina bidrag.

Jag var bara tvungen att stanna bilen och fånga denna snigel som är ute på en väldigt farlig färd. Tog lite olika vinklar, ville fånga vägen men det blev för mycket mönster i bilden så valde att bara visa strukturen i asfalten tillsammans med snigeln.


Här har jag tagit en bild på en liten nyckelpiga strosandens på ett vasstrå. Tyckte det var en spännande komposition med vasstrået som korsar bilden och nyckelpigan som är på väg ur bild.


Här vill jag att man ska bli nyfiken på vad de tittar på och jag har även tänkt på placeringen enligt rutnätet

Kommentarer
Postat av: Jessica Borjo

Du är så duktig, Malin! Fantasktiska bilder. Vad händer härnäst? Kommer läraren att kommentera era bilder eller hur får ni feed-back på det ni gjort? Spännande! Du får berätta mer på lördag! Vi ses väl då?

2010-08-16 @ 19:42:50
Postat av: Mia Persson

Härliga bilder! Gillar snigeln bäst :-)

2010-08-17 @ 10:00:36
Postat av: Malin Landgren

Hej Jessica och tack :) Just nu sitter jag och väntar på att få mina bilder kommenterade, lite nervöst!!

Ja det är klart vi ses på lördag! Ska bli så roligt!



Hej Mia och tack, ja snigeln är även min favorit :)

2010-08-17 @ 11:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0