Bedömning

Åh vad jag har väntat spänt och länge på att få kommentarer av min lärare och nu har jag äntligen fått dom och jag är faktiskt lite stolt :)

"Jag blir faktiskt nyfiken på vad de på stranden tittar på. Ser man på honom skulle det kanske kunna vara en stor fågel eller något, men hennes kroppsspråk talar om att det är någon som hon blir väldigt glad av att se, kanske ett barn? Jag kommer också att tänka lite på hur en perfekt paparazzibild kanske skulle kunna se ut. Bra komposition, fin skärpa och skärpedjup. Inte mycket mer att önska än kanske en bild nr 2 som avslöjar vad de tittar på.

Med snigeln tänkte du helt rätt igen. Det som kan göra små obetydliga ting i vardagen vackra är att krypa så nära man kan så att man får med alla detaljer. Både asfalten och snigeln är fyllda med små vackra mönster. Nu är ju inte en snigel i någon större rörelse, men det är bra att den inte passerat mitten av bilden utan har kvar lite mark att krypa vidare på. Det kan vara en detalj att tänka på nästa vecka när du ska fotografera saker i rörelse. Det är nästan alltid mer intressant med en rörelse in i bilden, eller mot kameran än ut ur bild eller från kameran. Bra skärpa här också och mycket vackert skärpedjup.

Även din sista bild är en klockren komposition. Och här spelar det faktiskt ingen roll att nyckelpigan är på väg ut ut bilden eftersom själva längden på vasstrået är viktigt för helheten. Känslan är att den har en lång väg att vandra. Snyggt att vasstrået skär bilden från ena kanten till den andra och den gröna, oskarpa bakgrunden bildar en perfekt kontrast till vasstrået och nyckelpigan. Här är skärpan OK, men den hade kunnat vara lite vassare. Det hade lyft den här bilden ett snäpp till.

Tre mycket fina bilder första veckan. Det märks att du har fotograferat tidigare och har lärt dig att se det vackra i detaljer och mycket av den här kursen handlar om det och hur du ska hantera kameran i olika miljöer för att få ut det mesta som det går i olika situationer."


Och för att svara på vad de tittar på på eller rättare sagt väntar på... 



... en volleyboll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0